in Memoriam

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.

Re: in Memoriam

Berichtdoor Tim Janssen » ma 10 mei 2010, 17:01

Oud-minister Hans Dijkstal overleden
(Novum) - Oud VVD-politicus Hans Dijkstal is zondagavond op 67-jarige leeftijd overleden. Hij was al een tijd ernstig ziek, bevestigt een woordvoerder van de VVD maandag.

Dijkstal kwam in 1982 in de Tweede Kamer. In het eerste kabinet van Wim Kok was hij van 1994 tot 1998 minister van Binnenlandse Zaken en vicepremier. Van 1998 tot 2002 was hij fractievoorzitter van de VVD.

Voor de Tweede Kamerverkiezingen van mei 2002 was hij lijsttrekker voor de VVD. Hij verliet de politiek nadat de VVD flink moest inleveren op de Lijst Pim Fortuyn. Dijkstal was destijds niet bij zijn afscheid in de Tweede Kamer aanwezig. Hij had bij toenmalig Kamervoorzitter Hans Weisglas een briefje achtergelaten waarin hij zijn collega's het allerbeste toewenste.

Dijkstal liet daarna nog wel van zich horen. Zo zei hij in 2006 dat de toenmalig VVD-minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk populistisch was. VVD-fractievoorzitter Mark Rutte zei toen teleurgesteld in Dijkstal te zijn.

In dat jaar was Dijkstal ook een van de initiatiefnemers van het manifest 'Eén land, één samenleving'. Daarin pleitten oud-politici van verschillende partijen voor meer tolerantie.

RIP Hans
Tim Janssen

Berichtdoor Jackiegoal » ma 10 mei 2010, 17:14

Een van de laatste VVD'ers waar ik nog respect voor had. Niet onverwacht, maar toch te vroeg gegaan.
Jackiegoal

Berichtdoor Harold, ForzaNEC.nl » ma 10 mei 2010, 17:52

Jackiegoal schreef:Een van de laatste VVD'ers waar ik nog respect voor had. Niet onverwacht, maar toch te vroeg gegaan.

Ik heb voor alle mensen respect die een democratie naleven. Ongelofelijk weer....
Cillissen, Otten Nuyting en Latupeirissa, NEC krijgt weer ouwerwetse uitstraling!!!!
Harold, ForzaNEC.nl

Berichtdoor Ravanelli de 2e » ma 10 mei 2010, 19:08

Naast Wiegel, Zalm en Bolkenstein een echte VVD-er. En bovendien zeer muzikaal en humoristisch.

Hans RIP
"Aalbers en Swart !!! "Stap op en wel nu, in het belang van de club.
Ravanelli de 2e

Berichtdoor Jackiegoal » ma 10 mei 2010, 23:35

Harold, ForzaNEC.nl schreef:
Jackiegoal schreef:Een van de laatste VVD'ers waar ik nog respect voor had. Niet onverwacht, maar toch te vroeg gegaan.

Ik heb voor alle mensen respect die een democratie naleven. Ongelofelijk weer....

Goh Harold, ik heb het echt gedaan bij je volgens mij!

Ik ga maar even uit van de definitie die op Wikipedia gegeven wordt:
"Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden."
Ik heb dus lang niet voor iedereen respect. Respect moet je verdienen. Dat betekent niet dat ik andermans vrijheid of mening niet respecteer, maar dat is weer heel iets anders.

Dijkstal was in mijn ogen een integer politicus die, ondanks zijn verbintenis aan een partij met idealen die haaks op de mijne staan, dit land meer dan waardig heeft bestuurd. Zeker het feit dat hij de koers van de VVD lang niet altijd voor lief nam en kritisch durfde te zijn op "zijn" mensen heeft hem in mijn aanzien doen stijgen. In zijn ogen was de VVD een partij van weldenkende en beschaafde mensen (in zijn tijd was dat misschien zelfs wel zo) en voor die waarden stond hij dan ook.
Jackiegoal

Berichtdoor Danish Dynamite » wo 19 mei 2010, 23:30

Voormalig voetballer Harry Vos (63) is woensdag in Delft overleden. Hij leed aan een ernstige ziekte.

De linksback was in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw actief voor ADO Den Haag, PSV en Feyenoord.

Vos speelde 278 eredivisiewedstrijden, scoorde daarin vijf goals en beëindigde zijn loopbaan in 1977. In 1974 maakte Vos deel uit van de Oranje-selectie die op het WK in West-Duitsland furore maakte.

R.I.P.
Lasse, Velkommen tilbage på banen. :sjaal:
Danish Dynamite

Berichtdoor RZG » wo 19 mei 2010, 23:40

Danish Dynamite schreef:
Voormalig voetballer Harry Vos (63) is woensdag in Delft overleden. Hij leed aan een ernstige ziekte.

De linksback was in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw actief voor ADO Den Haag, PSV en Feyenoord.

Vos speelde 278 eredivisiewedstrijden, scoorde daarin vijf goals en beëindigde zijn loopbaan in 1977. In 1974 maakte Vos deel uit van de Oranje-selectie die op het WK in West-Duitsland furore maakte.

R.I.P.

Toen ik op ttxt ´Oud-Feyenoorder Vos overleden´ zag staan, dacht ik in eerste instantie dat het om om Henk Vos ging. 63 sowieso te jong, RIP.
Als je alles geeft, verlies je niets.
RZG

Berichtdoor Danish Dynamite » di 25 mei 2010, 08:50

Slipknot-bassist dood aangetroffen

AMSTERDAM - Paul Gray, bassist van de Amerikaanse metalband Slipknot, is maandag dood aangetroffen in een hotel in Iowa. Over de oorzaak van zijn overlijden is nog niets bekend.

Dinsdag wordt een autopsie uitgevoerd om de doodsoorzaak te achterhalen, zo meldt een politiewoordvoerder aan BNO News.

Gray (38) was een van de oprichters van Slipknot. Het laatste album van de band, All Hope Is Gone, dateert uit 2008.

De bandleden van Slipknot dragen bij optredens altijd een masker en staan bekend onder een nummer, in plaats van onder hun naam. Gray was nummer 2.
Gouden status
Slipknot, opgericht in 1995, brak in 1999 door met het titelloze debuutalbum. In Nederland bereikte de cd de gouden status. De opvolger was de cd Iowa (2001), vernoemd naar de thuisstaat van de band.
In 2006 won Slipknot een Grammy voor het Beste Metal-lied, met het nummer Before I Forget. Andere bekende nummers van Slipknot zijn Wait And Bleed en Duality.

RIP.
Danish Dynamite

Berichtdoor necnmgn » di 25 mei 2010, 10:28

Pfff 38 nog maar... R.I.P.
necnmgn

Berichtdoor jackameland » di 25 mei 2010, 13:54

Danish Dynamite schreef:

AMSTERDAM - Paul Gray, bassist van de Amerikaanse metalband Slipknot, is maandag dood aangetroffen in een hotel in Iowa. Over de oorzaak van zijn overlijden is nog niets bekend.

Dinsdag wordt een autopsie uitgevoerd om de doodsoorzaak te achterhalen, zo meldt een politiewoordvoerder aan BNO News.

Gray (38) was een van de oprichters van Slipknot. Het laatste album van de band, All Hope Is Gone, dateert uit 2008.

De bandleden van Slipknot dragen bij optredens altijd een masker en staan bekend onder een nummer, in plaats van onder hun naam. Gray was nummer 2.
Gouden status
Slipknot, opgericht in 1995, brak in 1999 door met het titelloze debuutalbum. In Nederland bereikte de cd de gouden status. De opvolger was de cd Iowa (2001), vernoemd naar de thuisstaat van de band.
In 2006 won Slipknot een Grammy voor het Beste Metal-lied, met het nummer Before I Forget. Andere bekende nummers van Slipknot zijn Wait And Bleed en Duality.

RIP.

Bij overleden in een hotel is de doodsoorzaak meestal een combinatie van alcohol en drugs. R.I.P.
Ameland waddendiamant
jackameland

Berichtdoor Jackiegoal » za 29 mei 2010, 22:15

Dennis Hopper is vandaag overleden. Geweldige acteur, het greep me toch een beetje aan toen ik het las, dat heb ik niet vaak. Cool Hand Luke, True Romance, Hoosiers, Speed, Rebel Without a Cause en volgens mij zo nog meer dan 100 andere films in een geweldig lange acteercarrière.
Jackiegoal

Berichtdoor Vic Eniesee » za 29 mei 2010, 22:17

RIP
Super Eniesee.

Behandel een ander niet zoals je zelf ook niet behandeld wil worden.
Vic Eniesee

Berichtdoor sjabbah » za 29 mei 2010, 23:34

Jackiegoal schreef:Dennis Hopper is vandaag overleden. Geweldige acteur, het greep me toch een beetje aan toen ik het las, dat heb ik niet vaak. Cool Hand Luke, True Romance, Hoosiers, Speed, Rebel Without a Cause en volgens mij zo nog meer dan 100 andere films in een geweldig lange acteercarrière.

:withstupid:
videofragment gemist ? PM sjabbah.
sjabbah

Berichtdoor harold » za 29 mei 2010, 23:52

jackameland schreef:
Danish Dynamite schreef:

Gouden status

RIP.

Bij overleden in een hotel is de doodsoorzaak meestal een combinatie van alcohol en drugs. R.I.P.
Hij laat wel een zwangere vrouw achter...
real eyes, realize, real lies
harold

Berichtdoor Mark Ariaans » zo 30 mei 2010, 01:16

Jackiegoal schreef:Dennis Hopper is vandaag overleden. Geweldige acteur, het greep me toch een beetje aan toen ik het las, dat heb ik niet vaak. Cool Hand Luke, True Romance, Hoosiers, Speed, Rebel Without a Cause en volgens mij zo nog meer dan 100 andere films in een geweldig lange acteercarrière.

RIP Afbeelding

Een van de meest geniale film-conversaties ooit:
Afbeelding

Uit de beste film aller tijden:
Afbeelding

Held :hail:
Mark Ariaans

Berichtdoor Jackiegoal » zo 30 mei 2010, 01:42

Ik heb die scene met Walken inderdaad net ook weer even zitten kijken. En ik heb 'm zojuist tegen iemand anders ook al mijn favoriete filmscenes aller tijden genoemd. Dat was echt het eerste waar ik aan moest denken.

http://www.youtube.com/watch?v=tqccyUpnZwA
Jackiegoal

Berichtdoor Frans » do 10 jun 2010, 09:58

Mohammed Sylla is overleden. De voormalige spits van Willem II stierf woensdag na een langdurig ziekbed.

In 1989 kwam de aanvaller als eerste speler uit Guinee naar Nederland. Hij werd ontdekt door Piet de Visser, die destijds bij de Tricolores de scepter zwaaide. Bij Willem II stond hij bekend als frivole speler, die je veel vrijheid moest gunnen en die de ruimtes moest belopen. Bovendien was hij technisch, onvoorspelbaar en scoorde hij regelmatig. In zes jaar Willem II was hij goed voor 24 doelpunten in 145 wedstrijden.

Na zijn verblijf bij Willem II speelde hij nog in Schotland (Ayr United), Griekenland (Panilaikos), Frankrijk (Martigues, Istres) en Tunesië (Stade Tunisien).

Sylla werd 39 jaar.

RIP
NECTheBest
Met Vloet komt alles goed!!
Frans
Beheerder

Berichtdoor Danish Dynamite » do 10 jun 2010, 10:46

RIP Sylla.
Danish Dynamite

Berichtdoor pjottr » do 10 jun 2010, 10:55

triest zo jong.
pjottr

Berichtdoor Sanne » wo 11 aug 2010, 21:02

Overlijden Lagendijk schokt voetbalwereld
Zaakwaarnemer Ger Lagendijk is woensdag plotseling overleden. De spelersmakelaar werd onwel en overleed later aan de gevolgen daarvan. Lagendijk werd slechts 63 jaar.
Het overlijden van Lagendijk is een schok voor het Nederlandse voetbal. De zaakwaarnemer had een uitstekende naam en behartigde onder meer de belangen van Wilfred Bouma, Ronald en Erwin Koeman en Theo Lucius. Woensdagmiddag stond hij Everton Ramos da Silva nog bij tijdens zijn contractverlenging bij Heracles Almelo.

Lagendijk, in het verleden zelf profvoetballer, kwam te overlijden nadat hij bij het avondeten onwel werd. De precieze doodsoorzaak is nog niet bekend.
Sanne

Berichtdoor Don Corleone » wo 11 aug 2010, 21:06

RIP
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"
Don Corleone

Berichtdoor Kanchelskis » wo 11 aug 2010, 21:14

Was hij ook niet zaakwaarnemer van Saidi?
Kanchelskis

Berichtdoor Eniesee » wo 11 aug 2010, 21:15

Kanchelskis schreef:Was hij ook niet zaakwaarnemer van Saidi?

yep
Eniesee

Berichtdoor SanderNEC » wo 11 aug 2010, 21:16

Zaakwaarnemer van meer als 100 spelers in Nederland. Vandaag had hij Everton nog geholpen aan een nieuw contract...
SanderNEC

Berichtdoor BIESKE » wo 11 aug 2010, 21:23

Kanchelskis schreef:Was hij ook niet zaakwaarnemer van Saidi?

Dat heeft hem een aantal jaren gekost. Veel te jong gestorven.........R.I.P.
BIESKE

VorigeVolgende

Keer terug naar Het leven naast N.E.C.