door rasputin » zo 01 aug 2010, 08:02
bvg schreef:rasputin schreef:bvg schreef:tweety schreef: 
Op deze manier wordt hij dus nooit geconfronteerd met de werkelijkheid. Hij mag blij zijn dat hij in Europa de kans krijgt om te voetballen.
Als jij deze gedachte bekrompen vindt, prima.

Deze gedachte is meer dan bekrompen, de reden waarom Saïdi naar Nederland is gevlucht is meer confrontatie met de werkelijkheid dan jij en ik ooit zullen meemaken. Verder vind ik jou ook Yomanda achtige trekjes vertonen door hier te verkondigen dat jij weet wat Saïdi nu dus denkt. Ik heb dinsdag ook voor Saïdi geapplaudiseerd en wens hem het beste in Polen toe.
Volgens mij staan zijn actie bij NEC en zijn verleden in Burundi los van elkaar. Maar goed: iemand die ooit onrecht is aangedaan, mag vervolgens dat zelf ook doen? Maar daar mogen andere dan niet over oordelen?
Maar vanuit deze gedachte vind je de actie van Alves bij Heerenveen dus wel verwerpelijk?
Ik zeg ook helemaal niet dat er een causaal verband is tussen Burundi en augustus 2009. Jij zegt dat Saïdi nooit met de werkelijkheid geconfronteerd wordt, daar reageer ik op. Als je bedoelt dat je het moeilijk vindt dat er voor Saïdi geen consequenties voor aan zijn actie van vorige zomer dan moet je dan zeggen. Ik denk overigens dat de spreekkoren (waaronder nooit meer saïdi) voor hem duidelijke genoeg jouw confrontatie zijn geweest.
Dat de club nu veel geld verdient aan de afvallige is misschien voor je een spagaat maar zo oppurtunistisch zit voetbal (en handel) in mekaar.
vi-wie? ar-waar? bij welke grote plaats ligt dat?