DR schreef:jd schreef:Bleum schreef:Hij heeft wel gelijk voor die 20 dagen per jaar. Kinderachtige regelneukerij, meer niet.
Ook al vind ik veel van de omwonenden gigantische zeikerds, de parkeeroverlast beperkt zich tegenwoordig niet meer tot 20 dagen per jaar. Wij moeten ons beseffen dat we een aandeel zijn in een groter probleem. En dat probleem hoeven we niet te beperken tot de parkeeroverlast die rondom de wedstrijden veroorzaakt worden, want iedereen weet dat de Goffert tegenwoordig meer en meer gebruikt wordt voor verschillende doeleinden. Om dan te schermen met "onze" overlast die beperkt is tot 20 dagen is krom. Als het 35 weekenden per jaar bij mij voor de deur feest was, had ik het ook niet leuk gevonden als elke organisator riep dat "zijn" overlast slechts één weekend duurde.
Maar laat ze dan de parkeerproblemen rondom de evenementen in het Goffertpark óók aanpakken. Die zijn er de oorzaak van dat de parkeeroverlast de afgelopen jaren een stuk frequenter geworden is. En de beroerde infrastructuur rondom de megaconcerten zorgt natuurlijk voor veel meer overlast dan een wedstrijd op een regenachtige vrijdagavond.
Maarja, een club die onlosmakelijk verbonden is met de Goffert delft tegenwoordig het onderspit tegenover een paar yuppen dat er een paar jaar woont, en over een paar jaar weer weg is. Zwak van de gemeente dat ze dat niet in het juiste perspectief plaatsen.
Bij de megaconcerten worden de bezoekers die met de auto komen naar parkeerplaatsen ver van de Goffert gebonjoured en dan met bussen naar het park gereden. Ik ben een van jou zogenaamde juppen (waarvoor dank overigens)
Je snapt hoop ik wel dat ik een klein beetje moet generaliseren om een punt te maken. Ik ken er veel die al vele jaren/decennia rondom de Goffert wonen en de overlast altijd hebben weten te relativeren vanuit het oogpunt dat het inderdaad toch maar 20 weekenden per jaar is. Hen viel dan ook altijd op dat degenen die er de grootste moeite mee hadden de nieuwere buurtbewoners waren.
Toch hoor ik die bekenden tegenwoordig vaker klagen, ze vinden dat het zo onderhand zeker 35 van de 52 weekenden per jaar wel íets is. Dat beperkt zich dan uiteraard niet alleen tot de parkeerplaats, maar ook op een normale werkdag er >2 uur over doen om je huis te bereiken ivm. enorme spits door een concert oid. Dan is er ook nog de frequentere geluidsoverlast.
Het is allemaal geen groot probleem, en geen ramp. Maar iedereen kan zich bedenken dat de overlast voor omwonenden van de Goffert de afgelopen jaren alles behalve minder geworden is. En er mag dan ook best met de gemeente bekeken worden hoe parkeer/infrastructurele/geluidsoverlast beperkt mag worden. Daarnaast mag menig omwonende ook best een wat dikkere huid kweken, en even iets vaker bedenken dat ze dondersgoed wisten dat het park niet alleen fantastisch is om naast je deur te hebben, maar dat het ook negatieve consequenties met zich meebrengt waarvan ze zeker op de hoogte waren toen ze zich in de buurt vestigden.
en kan je verzekeren dat er bij die concerten er geen auto extra in de straat staat. Wil je zo'n oplossing ook voor NEC?
En ik kan je verzekeren dat dat niet helemaal klopt, maar ja, een pendeldienst voor NEC is toch helemaal geen slecht idee? De goffert is gewoon kut om te bereiken met het openbaar vervoer, dat kan stukken beter en zal dus ook voor minder overlast kunnen zorgen.
Verder vind ik de reactie van de gemeente ook overdreven, het gaat al jaren goed dus waarom nu ineens die verandering. Ik kan me voorstellen dat als we straks een groter stadion hebben en er 8000 man extra komen er wel iets voor moet veranderen. Maar tot die tijd moet het gewoon kunnen zoals het nu gaat. Er is overigens ook een parkeerterrein naast de SSGN. Gewoon de IJsbeerstraat uitlopen en je bent er al, 5 minuten. Gratis en veel dichterbij dan 52 degrees.
Vind ik ook. De gemeente overdrijft nu, maar ik heb zelfs het vermoeden dat het een beetje "tegemoet komen"van de buurt is, om iets meer draagvlak te creeëren voor het nieuwe stadion. Door de omwonenden op rkomme manier te laten zien dat de gemeente ook met hen rekening gaat houden. Maarja, het moet van alle kanten komen. Omwonenden mogen zich iets meer inleven, iets meer accepteren dat ze ervoor gekozen hebben naast de Goffert te wonen met alle gevolgen van dien. Supporters en bezoekers van evenementen mogen best wat netter parkeren en een blokje verder lopen. En de gemeente mag best voor beter infrastructuur en openbaar vervoer zorgen.