Politiek

Discussieer hier over alles dat niets met N.E.C. te maken heeft.

Re: Politiek

Berichtdoor jpnec » vr 12 maart 2010, 12:20

Curva schreef:dag bos....

:bye:
jpnec

Berichtdoor Curva » vr 12 maart 2010, 12:22

jpnec schreef:

:bye:

nu balkenende nog opdonderen (en dan graag verhagen, jack de vries en die kwijlbek van een van geel meenemen aub)
Curva

Berichtdoor AvdS » vr 12 maart 2010, 12:33

Verrassend. Ik denk wel dat Job Cohen meer stemmen trekt dan Woutertje. Aangezien Balkenende ook steeds minder populair wordt, zou Job zomaar eens de nieuwe premier kunnen worden.
www.Duumkes.nl
AvdS

Berichtdoor mad dog » vr 12 maart 2010, 12:37

AvdS schreef:

Verrassend. Ik denk wel dat Job Cohen meer stemmen trekt dan Woutertje. Aangezien Balkenende ook steeds minder populair wordt, zou Job zomaar eens de nieuwe premier kunnen worden.

Groot deel van de kiezers van de pvda is moslim. Zouden die werkelijk op een jood gaan stemmen?
einde van deze poging.....
mad dog

Berichtdoor burp » vr 12 maart 2010, 12:45

Guusje ter Horst wordt waarschijnlijk de (waarnemend) burgemeester in Amsterdam
Wordt lid van De NEC hyve: http://necnijmegen.hyves.nl/
burp

Berichtdoor AvdS » vr 12 maart 2010, 12:53

mad dog schreef:
AvdS schreef:

Groot deel van de kiezers van de pvda is moslim. Zouden die werkelijk op een jood gaan stemmen?

Tsja, het is inderdaad vreemd. Maar in Amsterdam hebben de moslims ook massaal op de PvdA gestemd terwijl hun PvdA burgemeester een Jood is.
www.Duumkes.nl
AvdS

Berichtdoor burp » vr 12 maart 2010, 12:56

CDA en PvdA zijn hun onderlinge wrevel aan het oplossen om in juni weer de mogelijkheid te hebben om samen te kunnen regeren.
burp

Berichtdoor Curva » vr 12 maart 2010, 12:56

AvdS schreef:
mad dog schreef:
AvdS schreef:

Tsja, het is inderdaad vreemd. Maar in Amsterdam hebben de moslims ook massaal op de PvdA gestemd terwijl hun PvdA burgemeester een Jood is.

misschien omdat niet elke moslim het verschil niet ziet tussen iemand met een joodse achtergrond en het schandalige israelische beleid in de bezette gebieden?
Curva

Berichtdoor Curva » vr 12 maart 2010, 12:58

burp schreef:CDA en PvdA zijn hun onderlinge wrevel aan het oplossen om in juni weer de mogelijkheid te hebben om samen te kunnen regeren.

dat lijkt de enige mogelijkheid om geert buitenspel te kunnen zetten. van de andere kant, als dit gebeurt zal het pvv-volk zich alleen nog maar gefrustreerder voelen omdat ze zich dan weer door de oude politiek niet gehoord voelen.
Curva

Berichtdoor Pol » vr 12 maart 2010, 13:06

Curva schreef:
burp schreef:CDA en PvdA zijn hun onderlinge wrevel aan het oplossen om in juni weer de mogelijkheid te hebben om samen te kunnen regeren.

dat lijkt de enige mogelijkheid om geert buitenspel te kunnen zetten. van de andere kant, als dit gebeurt zal het pvv-volk zich alleen nog maar gefrustreerder voelen omdat ze zich dan weer door de oude politiek niet gehoord voelen.

idem dito voor d'66-volk en sp-volk
www.detrouwehonden.nl
Pol

Berichtdoor Curva » vr 12 maart 2010, 13:18

Pol schreef:
Curva schreef:

er zijn straks 4 belangrijke partijen de pvv, pvda, cda en net iets daaronder de vvd. de rest van de partijen zullen als opvulling tot 76 zetels gaan dienen.
dus het d66 en sp volk moet beseffen dat ze te klein zijn om iets in de melk te kunnen brokkelen maar de pvv zal als 1 vd grootste partijen meer recht hebben op kabinetsdeelname dan de door jou genoemde partijen.
Curva

Berichtdoor rooie » vr 12 maart 2010, 13:22

Dat klopt allemaal wel, maar het zou zeer ongeloofwaardig zijn als ze nu samen weer aan een kabinet beginnen. Ze hebben immers nog steeds dezelfde standpunten als waarop het kabinet gevallen is... PvdA doet wel een goede zet nu, want ze hebben niet alleen Bos/Balkenende uitelkaar gehaald. Veel belangrijker nog, ze hebben Nederland ook weer een (toekomsitg) premier gegeven.

Als je kijkt naar andere partijen, wie hebben die klaar staan om premier te worden? JP 5? De enige die in mijn ogen ook geschikt is om premier te worden is Pechtold, maar die mist denk ik toch de zetels straks...
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
rooie

Berichtdoor Pol » vr 12 maart 2010, 14:14

Curva schreef:
Pol schreef:
Curva schreef:

er zijn straks 4 belangrijke partijen de pvv, pvda, cda en net iets daaronder de vvd. de rest van de partijen zullen als opvulling tot 76 zetels gaan dienen.
dus het d66 en sp volk moet beseffen dat ze te klein zijn om iets in de melk te kunnen brokkelen maar de pvv zal als 1 vd grootste partijen meer recht hebben op kabinetsdeelname dan de door jou genoemde partijen.

De peilingen laten zien dat d'66 aan een sterke opmars bezig is en het zal me niet verbazen dat als puntje bij paaltje komt die partij voor velen een uitstekend alternatief biedt voor Wilders. Dus laten we maar even afwachten of de verhoudingen echt zo liggen als jij schetst.
www.detrouwehonden.nl
Pol

Berichtdoor Jackiegoal » vr 12 maart 2010, 14:44

burp schreef:Guusje ter Horst wordt waarschijnlijk de (waarnemend) burgemeester in Amsterdam

Zijn ze mooi klaar mee daar.
Jackiegoal

Berichtdoor rooie » vr 12 maart 2010, 14:51

Jackiegoal schreef:
burp schreef:Guusje ter Horst wordt waarschijnlijk de (waarnemend) burgemeester in Amsterdam

Zijn ze mooi klaar mee daar.

Is dat niet die actrice? :biggrin:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.
rooie

Berichtdoor vak Oost » vr 12 maart 2010, 16:30

het ultieme NEC gevoel: blij zijn met een heel klein beetje
vak Oost

Berichtdoor Dave » zo 21 maart 2010, 16:58

Het zou eens goed zijn als politieke partijen de macht van banken en centrale banken zou inperken. Maar dit moet wel over de hele wereld
gebeuren en vooral in Amerika met de Federal reserve. Waarom is het zo dat alle bedrijven en mensen in deze wereld die voor werkelijke
rijkdom, innovatie en productiviteit zorgen in het schuld staan bij banken die geld scheppen uit het niets. ALs ik iets wil produceren heb ik de bekende
productiemiddelen nodig, maar banken hebben van de overheden het recht gekregen omdat iets uit te lenen dat zij niet hebben.
Dave

Berichtdoor HardLoper » zo 21 maart 2010, 17:42

mad dog schreef:
AvdS schreef:

Dat het een groot deel is, lijkt me sowieso al een dubieuze stelling, maar veronderstel nu eens van wel. En dan blijkt dat de PvdA met een Jood meer stemmen haalt dan daarvoor en ben jij gelijk weer een vooroordeel kwijt. Mooie win-win situatie. :bye:
HardLoper

Berichtdoor Forlán » zo 21 maart 2010, 18:13

Dave schreef:Het zou eens goed zijn als politieke partijen de macht van banken en centrale banken zou inperken. Maar dit moet wel over de hele wereld
gebeuren en vooral in Amerika met de Federal reserve. Waarom is het zo dat alle bedrijven en mensen in deze wereld die voor werkelijke
rijkdom, innovatie en productiviteit zorgen in het schuld staan bij banken die geld scheppen uit het niets. ALs ik iets wil produceren heb ik de bekende
productiemiddelen nodig, maar banken hebben van de overheden het recht gekregen omdat iets uit te lenen dat zij niet hebben.

Jouw opmerking over rijkdom/innovatie en productiviteit snap ik niet. Productiviteit heeft sowieso niet zoveel met banken te maken.
Wat jij vergeet is dat als jij zelf iets wil produceren dan zul je toch het productiemiddel 'geld' zeker nodig hebben. Want hoe ga jij die productiemiddelen van jou anders bekostigen? En of je moet een hele rijke suikeroom hebben die wil investeren, dan is naar de bank gaan voor een lening de beste manier waarop je nieuwe investeringen kan betalen en vervolgens dus uitvoeren.
Als je het wilt weten waarom ieder groot bedrijf schulden heeft, dan is dat om de bovenstaande reden. Het idee van een lening afsluiten heeft dus helemaal niet een negatieve impact en het is goed dat ze worden verstrekt juist vanwege investeringsoogpunt en om de consumptie van het volk in een land te verhogen, wat leidt tot minder werkloosheid, meer belastingopbrengst etc etc... Kortom het is dus een vicieuze cirkel.
Forlán

Berichtdoor mad dog » ma 22 maart 2010, 09:57

HardLoper schreef:
mad dog schreef:
AvdS schreef:

Dat het een groot deel is, lijkt me sowieso al een dubieuze stelling, maar veronderstel nu eens van wel. En dan blijkt dat de PvdA met een Jood meer stemmen haalt dan daarvoor en ben jij gelijk weer een vooroordeel kwijt. Mooie win-win situatie. :bye:

Hoho, ik heb zowel joden als moslims als grrrristenen even lief. Bij mij op dat vlak in ieder geval geen vooroordelen dus die :bye: mag je bij je houden. De landelijke PvdA zal mijn stem niet krijgen (heb lokaal wel op ze gestemd), maar ben 100 keer blijer met Cohen als eventuele president als met Wilders.
einde van deze poging.....
mad dog

Berichtdoor Dave » di 23 maart 2010, 01:32

Forlán schreef:
Dave schreef:Het zou eens goed zijn als politieke partijen de macht van banken en centrale banken zou inperken. Maar dit moet wel over de hele wereld

Jouw opmerking over rijkdom/innovatie en productiviteit snap ik niet. Productiviteit heeft sowieso niet zoveel met banken te maken.
Wat jij vergeet is dat als jij zelf iets wil produceren dan zul je toch het productiemiddel 'geld' zeker nodig hebben. Want hoe ga jij die productiemiddelen van jou anders bekostigen? En of je moet een hele rijke suikeroom hebben die wil investeren, dan is naar de bank gaan voor een lening de beste manier waarop je nieuwe investeringen kan betalen en vervolgens dus uitvoeren.
Als je het wilt weten waarom ieder groot bedrijf schulden heeft, dan is dat om de bovenstaande reden. Het idee van een lening afsluiten heeft dus helemaal niet een negatieve impact en het is goed dat ze worden verstrekt juist vanwege investeringsoogpunt en om de consumptie van het volk in een land te verhogen, wat leidt tot minder werkloosheid, meer belastingopbrengst etc etc... Kortom het is dus een vicieuze cirkel.

Natuurlijk moet er geld beschikbaar zijn voor mensen die het nodig hebben. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat mij erom
dat banken het recht hebben gekregen om geld uit het niets te kunnen scheppen. En dat private bedrijven dat recht hebben gekregen.
Banken zijn zeker nodig, maar niet deze banken en niet banken die in handen zijn van private bedrijven. Precies wat jij zegt is waar dat productiviteit niets met banken te maken hebben, want juist bedrijven die grote schulden hebben bij banken, zorgen voor productiviteit, innovatie en rijkdom.
Banken hebben een privilege van de overheid gekregen om als enige geld uit het niets te mogen scheppen en kunnen zo de hele wereld beheersen.
Dave

Berichtdoor ernie » ma 29 maart 2010, 20:29

Grappig trouwens om te zien dat er nu overal dealers op straat lopen in Bergen op Zoom. Alle coffeeshops zijn gesloten... zo zie je maar weer dat je ze open moet houden. Ik weet niet welke hypocriet er nog in geloofd in het sluiten van coffeeshops :crazy2:

En nee, ik blow zelf niet.
Cameltoe has an ugly sister; Mooseknuckle.
ernie

Berichtdoor W.V.W.3 » vr 07 mei 2010, 13:38

http://www.stemwijzer.nl/ , vanaf heden actief.
W.V.W.3

Berichtdoor W.V.W.3 » vr 07 mei 2010, 13:48

Partij voor de Vrijheid is mijn uitkomst :eek:
W.V.W.3

Berichtdoor burp » vr 07 mei 2010, 13:59

W.V.W.3 schreef:Partij voor de Vrijheid is mijn uitkomst :eek:

die was bij mij nr2 na Trots op Nederland :crazy: :crazy:

Vond het maar een vreemdsoortige keuze van de vragen en de onderwerpen waarbij ik de zaken die ik belangrijk vind niet erg goed kwijt kon. Ik hecht dan ook niet al te veel waarde aan die stemwijzer.
burp

VorigeVolgende

Keer terug naar Het leven naast N.E.C.