Oud NEC-ers

N.E.C. bestaat 109 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!

Re: Oud NEC-ers

Berichtdoor mschr » ma 19 jul 2010, 11:03

necnmgn schreef:En even voor de lachspieren, hier het eigen doelpunt van Kivuvu :schater:

http://www.youtube.com/watch?v=o6wq-DFgDvQ

Kenners weten dat Kivuvu evenals een Vleminckx nooit in het eigen strafschopgebied moet staan.
mschr

Berichtdoor burp » ma 19 jul 2010, 12:12

:schater: :schater: :schater: :lol:
Wat een eigen goal ook, schitterend wat een mispeer. :jestera:

Maar die andere zit er prima in, ook van een mooie afstand.
En z'n eerste prijs heeft ie binnen.
Wordt lid van De NEC hyve: http://necnijmegen.hyves.nl/
burp

Berichtdoor burp » ma 19 jul 2010, 18:30

AGOVV: "Carmelia was niet goed genoeg"

Shanon Carmelia
hoeft niet langer te hopen op een contract bij AGOVV Apeldoorn. De voormalig speler van NEC is volgens de nieuwe trainer Hans de Koning niet goed genoeg voor het niveau van de club uit de Jupiler League.

"Hij was niet goed genoeg", zo zei De Koning tegenover De Stentor. Maandag mocht de nieuwe trainer van AGOVV wel een nieuwe stagiair begroeten. Jean Black (foto) krijgt de komende dagen de tijd een contract af te dwingen bij de ploeg uit Apeldoorn.

De 21-jarige Black speelde afgelopen seizoen voor FC Eindhoven, waarvoor hij zes keer in actie kwam. In totaal kwam Black tot 88 speelminuten, daarin wist de jongeling een keer te scoren en een assist te geven. Eerder werd al bekend dat AGOVV in gesprek is met Cees Keizer en Ugur Yildirim over een mogelijk dienstverband, terwijl ook Mike van der Kooy in beeld. voetbalprimeur
burp

Berichtdoor DB » di 20 jul 2010, 00:06

Toppie. Hij is pas 22 en hopelijk kan die uitgroeien tot een geweldenaar!
DB

Berichtdoor Frans » di 20 jul 2010, 12:09

Sandor Popovics is de nieuwe trainer van RBC Roosendaal. De voormalig coach van onder meer De Graafschap en NEC volgt Rini Coolen op, die onlangs naar Adelaide United vertrok.

Oud-international Peter van Vossen (foto, 42) wordt de assistent van Popovics (71) in Roosendaal. Eerder vervulde hij dezelfde functie bij AGOVV. Popovics was in het verleden al een tijd werkzaam als hoofdscout bij RBC.
NECTheBest
Met Vloet komt alles goed!!
Frans
Beheerder

Berichtdoor Jeroen » di 20 jul 2010, 14:40

Naim Aarab naar Charleroi.
Jeroen
Beheerder

Berichtdoor Tim Janssen » wo 21 jul 2010, 13:24

Goudhaantje Kivuvu nu al een held in Cluj
Nog maar net speler van CFR Cluj en nu al heeft Dominique Kivuvu zijn eerste prijs binnen. De middenvelder won afgelopen weekend met zijn club de Roemeense Supercup.

Kivuvu, die onlangs NEC verruilde voor een avontuur in Roemenië, kan zijn geluk niet op. "Fantastisch", reageert Kivuvu op de website van Sports Entertainment Group. "Dit was de eerste keer dat ik zo'n grote wedstrijd mocht spelen. Een finale voelt anders dan andere wedstrijden."

Cluj, dat uiteindelijk won van Unirea Urziceni doordat het de strafschoppen beter nam, kwam op voorsprong door een treffer van Kivuvu. "Een mooi doelpunt. Ik ging behoorlijk uit mijn dak. Het lijkt wel of scoren in een finale dubbel telt. Dit was mijn eerste finale en dan ook nog scoren. Schitterend."

Kivuvu is inmiddels aardig gewend aan zijn nieuwe woonplaats. "Cluj is een leuke stad. Er is genoeg te doen. Het voetbal leeft hier enorm. Volgens mij meer dan in Nederland. Dat merk ik ook op straat. Ik word vaak herkend. Ze vinden het bijzonder dat een speler uit Nederland in Roemenië speelt. Nederland heeft hier een goede naam."
Tim Janssen

Berichtdoor jd » wo 21 jul 2010, 15:41

Hoe de voetbalprimeur bewust dat eigen doelpunt buiten beschouwing laat is toch wel een journalistieke blunder. Er had immers net zo goed "schlemiel" ipv. held kunnen staan, want dat eigen doelpunt is echt wel meer besproken dan zijn openingsdoelpunt :wink:

Dat staat uiteraard buiten het feit dat ik Kivuvu alle succes wen bij Cluj :biggrin:
Ät gul snö, det kan vara öl!
jd

Berichtdoor Frans » wo 21 jul 2010, 16:07

Bewust achtergehouden door Sports Entertainment Group (zijn management)......
NECTheBest
Frans
Beheerder

Berichtdoor Demtsjenko » wo 21 jul 2010, 16:08

en bovendien hebben ze gewonnen... als ze nou verloren hadden door zijn eigen doelpunt dan was schlemiel op z'n plaats geweest... nu niet...
Demtsjenko

Berichtdoor jd » wo 21 jul 2010, 16:10

Demtsjenko schreef:en bovendien hebben ze gewonnen... als ze nou verloren hadden door zijn eigen doelpunt dan was schlemiel op z'n plaats geweest... nu niet...

Ja ok, maar held is ook niet gepast in de context dat hij zijn eigen treffer binnen no-time weer teniet doet. Zal inderdaad kloppen wat Frans zegt, jammer dat de journalist dat zo klakkeloos overneemt dan.
jd

Berichtdoor Danish Dynamite » za 24 jul 2010, 21:23

Na vorige week van OB verloren te hebben, heeft Tim Janssen met Esbjerg ook de 2e competitiewedstrijd verloren, met 2-1 van FuCK.
Lasse, Velkommen tilbage på banen. :sjaal:
Danish Dynamite

Berichtdoor Tim Janssen » za 24 jul 2010, 22:12

Danish Dynamite schreef:Na vorige week van OB verloren te hebben, heeft Tim Janssen met Esbjerg ook de 2e competitiewedstrijd verloren, met 2-1 van FuCK.

Is dat een lekker ploegje dat fc Fuck :biggrin:
Tim Janssen

Berichtdoor Danish Dynamite » za 24 jul 2010, 23:56

Tim Janssen schreef:
Danish Dynamite schreef:Na vorige week van OB verloren te hebben, heeft Tim Janssen met Esbjerg ook de 2e competitiewedstrijd verloren, met 2-1 van FuCK.

Is dat een lekker ploegje dat fc Fuck :biggrin:

Het is gewoon FuCK, dus zonder fc, en nee dat is geen lekker ploegje. :biggrin:
Lasse, Velkommen tilbage på banen. :sjaal:
Danish Dynamite

Berichtdoor Frans » ma 26 jul 2010, 20:26

En Popovics is alweer weg..... :crazy:
NECTheBest
Frans
Beheerder

Berichtdoor mschr » ma 26 jul 2010, 20:42

Frans schreef:En Popovics is alweer weg..... :crazy:

Jammer. Waarschijnlijk zag ie een functie als stroman met diploma toch niet zitten.
mschr

Berichtdoor DR » ma 26 jul 2010, 20:56

Ik zag ook dat Aarab (wie kent hem nog) weer terug is in Belgie, bij Charleroi. Dit na zijn griekse avontuur.
DR

Berichtdoor SamSam » ma 26 jul 2010, 20:57

Jeroen schreef:Naim Aarab naar Charleroi.

Zie hier, 6 dagen geleden :wink:
- Chuck Norris counted to infinity - twice.
SamSam

Berichtdoor Strooper » do 29 jul 2010, 19:26

Guillano Grot voor Inter Turku gescoord tegen RC Genk :biggrin:
Staan wel 1-3 achter.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
Strooper
Moderator

Berichtdoor burp » vr 30 jul 2010, 09:56

Prent hoopt Zweden achter zich te laten in ruil voor nieuw avontuur
Vrijdag, 30 juli 2010 om 09:20

Alexander Prent hoopt zijn loopbaan in Zweden zo snel mogelijk achter zich te laten. De aanvaller, die in 2008 NEC Nijmegen verruilde voor een avontuur bij Halmstads BK, komt in Scandinavië betrekkelijk weinig aan spelen toe en hoopt zijn heil ergens anders te kunnen zoeken. Prent kwam dit seizoen slechts drie keer als basisklant binnen de lijnen.
/

“Doordat mijn contract pas op 31 december afloopt, zijn ze niet bereid me transfervrij te laten vertrekken”, zo liet Prent tegenover Voetbal International weten. “Aan de andere kant kan de leiding pas over vijf weken aangeven of ik voor contractverlenging in aanmerking kom”, aldus Prent, die weinig tevreden is over de huidige stand van zaken. “Vaak genoeg val ik sterk in, maar kennelijk is dat niet genoeg.”

De 27-jarige vervolgt: “Gezien onze wisselvalligheid verdien ik meer kansen. Maar er is geen peil op te trekken. Deze zomer was ik graag vertrokken. Sportief is mijn tijd bij Halmstads tegengevallen, dat besef ik maar al te goed. Mocht de club alsnog een aanbieding doen, dan moet ik daar heel goed over nadenken. Eigenlijk ben ik gewoon toe aan een nieuw avontuur.” voetbalzone

niet met alle oud NEC'ers gaat het even goed in Scandinavië
burp

Berichtdoor OAFFERE » vr 30 jul 2010, 20:28

El Akchaoui: 'Feyenoord maakte mij lekker met helemaal niets'
Vrijdag, 30 juli 2010 om 12:06
Youssef El Akchaoui was deze zomer voor de tweede keer in beeld bij Feyenoord, maar ging opnieuw niet naar Rotterdam. De vleugelverdediger werd even in de wachtkamer gezet, terwijl Feyenoord helemaal geen geld bleek te hebben om de komst van El Akchaoui mogelijk te kunnen maken. “Achteraf kan ik wel stellen dat ze me beter met rust hadden kunnen laten”, baalt de linksback in Voetbal International.

El Akchaoui, die transfervrij mocht vertrekken bij NEC en zijn loopbaan nu voortzet bij SC Heerenveen, is van mening dat Feyenoord hem voor de gek heeft gehouden. “Er werd me een vis voorgehouden, die er in werkelijkheid niet was”, zei de verdediger. “Ik vond het dus ronduit teleurstellend, omdat ze hun huiswerk niet goed hadden gedaan en mij lekker maakten met helemaal niets.”

“Je moet het zo zien: ik ga ook niet zonder geld of pinpas naar de supermarkt in de veronderstelling dat ik wel even met een volle boodschappenwagen terugkom”, vervolgde El Akchaoui. “Zo lag ook de situatie bij Feyenoord, en dan had ik gelukkig de luxe dat ik met Heerenveen nog een geweldig alternatief had.”
OAFFERE

Berichtdoor mschr » vr 30 jul 2010, 21:03

Er staan nog veel mooiere dingen in het interview met de VI van deze week:

De wond die het abrupte afscheid in De Goffert had veroorzaakt is inmiddels zo goed als geheeld, en El Akchaoui wil niet langer negatief terugkijken. “Waar twee mensen vechten, hebben twee mensen schuld”, verwijst de verdediger wijselijk naar het conflict dat hij had met de Nijmeegse clubleiding en enkele spelers van NEC. “Ik blijf er nog steeds bij dat ik grote vraagtekens zet bij bepaalde dingen die binnen die club gebeuren, maar het is verleden tijd en ik heb er een streep onder gezet. Ik kijk terug op mooie jaren bij NEC, waarin ik ben gekozen tot Speler van het Jaar en Europese successen heb meegemaakt. Het is gewoon een geweldige club, met heel goede supporters.” In februari hoopte El Akchaoui nog op een waardig afscheid van het publiek, maar die wens lijkt geen gehoor te krijgen. “Vanuit NEC heb ik alleen nog iets gehoord van wat dames die op de administratie werken, De clubleiding heeft niets meer van zich laten horen, zelfs niet in de periode dat ik mijn kuitbeen had gebroken. Jammer en teleurstellend, want ik stond daar nog wel onder contract toen het gebeurde. Bepaalde mensen binnen de club zullen wel blij zijn dat ze van me af zijn, en daarom zal ik wel geen afscheid krijgen. Het weerzien zal dus wel het onderlinge duel worden tussen Heerenveen en NEC, waarbij ik het leuk vind dat ik mensen binnen en rond de club weer kan zien die ik wel heel hoog heb zitten. Ik kijk vooruit en koester geen wrok. Ik ben moslim, geloof in de Islam, en daarin staat geschreven dat alles met een bepaald doel gebeurt. Mijn vertrek uit Nijmegen had dus zo moeten zijn, en als ik kijk naar wat ik er voor heb teruggekregen, mag ik niet ontevreden zijn. In Duitsland heb ik een geweldige tijd gehad en nu speel ik bij een club die mee gaat doen om Europees voetbal.”
mschr

Berichtdoor jd » vr 30 jul 2010, 22:42

:withstupid: aan mooie woorden en interviews nooit een gebrek bij Youssef :wink:

Ach, het ga hem goed bij Heerenveen. Ik ben er niet rouwig om dat hij weg is, en denk ook dat het goed is voor de club/selectie. Maar het is wel een speler die ik waardeer om de goede dingen die hij gedaan heeft.
jd

Berichtdoor Frans » vr 30 jul 2010, 23:30

Slaat ook nergens op dat Feyenoord-verhaal! El-Ak zegt nu met weinig woorden voor het eerst dat ie ook zelf deels schuldig is aan zijn breuk bij NEC.
NECTheBest
Frans
Beheerder

Berichtdoor jd » vr 30 jul 2010, 23:36

Frans schreef:Slaat ook nergens op dat Feyenoord-verhaal! El-Ak zegt nu met weinig woorden voor het eerst dat ie ook zelf deels schuldig is aan zijn breuk bij NEC.

Tja, inderdaad raar van Feijenoord, maar die zijn de laatste tijd toch al vaker "raar" in het nieuws gekomen. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij, een speler van Chelsea huren zonder mee te betalen aan zijn loon. Kan het nog gekker? Tja.... dan is dat Youssef verhaal ook niet zo raar. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het bij Youssef proberen met een charme-offensief. Hij heeft een zwak voor Been en status, misschien pikt hij het dan wel om voor 2 knaken en een rol drop voor zijn zogenaamde droomclub te spelen zullen ze gedacht hebben.

Dat "waar 2 vechten hebben er 2 schuld" is inderdaad nieuw, al staat het slechts in schril contrast met zijn eerdere uitlatingen over anderen, het is een begin.
jd

VorigeVolgende

Keer terug naar Vroeger tijden