Belgisch voetbal

Discussieer hier over andere clubs, de KNVB, buitenlandse competities, Oranje etc.

Re: Belgisch voetbal

Berichtdoor Jomano » ma 28 dec 2009, 17:40

ardiesken schreef:Piet De Visser verklaarde vorige week op de VRT,
dat op dit moment Nederland met Van Persie, Robben, Sneijder,... de grote talenten heeft.
Maar dat de leeftijdscategorie van 16-20 België aan de top staat van Europa, en ik ben het daar wel mee eens:)
Als ik ook eens zie hoeveel spelers met de belgische nationaliteit met de leeftijd van 16-17 in de jeugdreeksen van Engeland, nederland en frankrijk lopen, vind ik dat allemaal maar mooi
Ik denk dat als Advocaat een paar keer goed op tafel klopt, België een goed nationaal elftal zal hebben

Hazard blijft het grootste talent voor mij, diegene die hem niet kennen
Met zijn 18jaar is het op dit moment het talent van Lille, hij wordt al jaren door de europese top gegeerd
Kijk maar eens op youtube...

2De in de rij wordt natuurlijk Lukaku!
zet daar nog eens een goede Dembele, Fellaini, Defour, vermaelen,kompany, Van buyten, etc. achter en we hebben toch een meer dan degelijk elftal vind ik!
HOOP IK :wink:

Blijft afwachten natuurlijk.
Ik meen mij te herinneren dat België een paar jaar geleden ook een heel goed elftal had met, ik geloof, België -onder 21 of zo? Dat is er later (nu dus) ook niet uitgekomen.
De Belgische én Nederlandse competitie stellen beide niet veel voor. Het grote verschil met bijv. Nederland is dat onze internationals in de Europese topcompetities spelen en de Belgische internationals spelen in Nederland (een enkeling uitgezonderd, of in België.
NEC wilde met de trap omhoog..........maar nemen de lift naar beneden!
Jomano

Berichtdoor ardiesken » ma 28 dec 2009, 17:44

Undertaker schreef:
ardiesken schreef:Piet De Visser verklaarde vorige week op de VRT,
dat op dit moment Nederland met Van Persie, Robben, Sneijder,... de grote talenten heeft.
Maar dat de leeftijdscategorie van 16-20 België aan de top staat van Europa, en ik ben het daar wel mee eens:)
Als ik ook eens zie hoeveel spelers met de belgische nationaliteit met de leeftijd van 16-17 in de jeugdreeksen van Engeland, nederland en frankrijk lopen, vind ik dat allemaal maar mooi
Ik denk dat als Advocaat een paar keer goed op tafel klopt, België een goed nationaal elftal zal hebben

Hazard blijft het grootste talent voor mij, diegene die hem niet kennen=> http://www.youtube.com/watch?v=RlSnWeE4 ... re=related
Met zijn 18jaar is het op dit moment het talent van Lille, hij wordt al jaren door de europese top gegeerd
Kijk maar eens op youtube...

2De in de rij wordt natuurlijk Lukaku!
zet daar nog eens een goede Dembele, Fellaini, Defour, vermaelen,kompany, Van buyten, etc. achter en we hebben toch een meer dan degelijk elftal vind ik!
HOOP IK :wink:

Blijft afwachten natuurlijk.
Ik meen mij te herinneren dat België een paar jaar geleden ook een heel goed elftal had met, ik geloof, België -onder 21 of zo? Dat is er later (nu dus) ook niet uitgekomen.
De Belgische én Nederlandse competitie stellen beide niet veel voor. Het grote verschil met bijv. Nederland is dat onze internationals in de Europese topcompetities spelen en de Belgische internationals spelen in Nederland (een enkeling uitgezonderd, of in België.

Deels mee akkoord, dat elftal van -21 geldt nog maar van vorig jaar op de olympische spelen, waar trouwens martens, dembele en pocognoli aanwezig waren:)

Van Buyten( Bayern) , Vermaelen ( Arsenal), Fellaini ( Everton), Hazard ( Lille), Mirallas (Saint-Etienne)+ de talenten in de belgische competitie( defour, lukaku)+ die in de nederlandse( dembele, alderweireld, mertens?, vertonghen?) geef ik toch nog een toekomst bij een grote buitenlandse club
ardiesken

Berichtdoor mschr » ma 28 dec 2009, 18:02

ardiesken schreef:Van Buyten( Bayern) , Vermaelen ( Arsenal), Fellaini ( Everton), Hazard ( Lille), Mirallas (Saint-Etienne)+ de talenten in de belgische competitie( defour, lukaku)+ die in de nederlandse( dembele, alderweireld, mertens?, vertonghen?) geef ik toch nog een toekomst bij een grote buitenlandse club

Van Buyten? Waardeloze verdediger. Nuytink is beter. Vermaelen is een simpele mandekker die geregeld in eigen doel schiet. Fellaini gaat te graag op bezoek bij zijn tandarts en heeft waardeloos haar. Hazard en Mirallas zijn zo onbeduidend dat ik hen niet eens ken.
mschr

Berichtdoor necnmgn » ma 28 dec 2009, 20:19

mschr schreef:
ardiesken schreef:Van Buyten( Bayern) , Vermaelen ( Arsenal), Fellaini ( Everton), Hazard ( Lille), Mirallas (Saint-Etienne)+ de talenten in de belgische competitie( defour, lukaku)+ die in de nederlandse( dembele, alderweireld, mertens?, vertonghen?) geef ik toch nog een toekomst bij een grote buitenlandse club

Van Buyten? Waardeloze verdediger. Nuytink is beter. Vermaelen is een simpele mandekker die geregeld in eigen doel schiet. Fellaini gaat te graag op bezoek bij zijn tandarts en heeft waardeloos haar. Hazard en Mirallas zijn zo onbeduidend dat ik hen niet eens ken.

V. Buyten ben ik inderdaad ook niet zo gecharmeerd van (scoort wel veel, maar hoofdtaak is verdedigen), Vermaelen vind ik een verschrikkelijk goede verdediger (nieuwe Cannavaro), Fellaini is een goede voetballer maar geen echte top (je lijkt nu trouwens wel op Foppe, als je over zn haar begint) en Hazard is een werkelijk toptalent, over 2 jaar weet zelfs een meisje wie het is. Mirallas komt tekort voor de top...
necnmgn

Berichtdoor ardiesken » ma 28 dec 2009, 23:14

necnmgn schreef:
mschr schreef:

V. Buyten ben ik inderdaad ook niet zo gecharmeerd van (scoort wel veel, maar hoofdtaak is verdedigen), Vermaelen vind ik een verschrikkelijk goede verdediger (nieuwe Cannavaro), Fellaini is een goede voetballer maar geen echte top (je lijkt nu trouwens wel op Foppe, als je over zn haar begint) en Hazard is een werkelijk toptalent, over 2 jaar weet zelfs een meisje wie het is. Mirallas komt tekort voor de top...

In de meeste punten ben ik akkoord met jou necnmgn, ik ben er soms wel van verbaasd dat veel nederlandse vrienden zelfs Eden Hazard niet kennen...
Nog een paar interessante spelers zijn zeker:
-Lombaerts =Zenit snt petersburg, keiharde verdediger die advocaat uitstekend kent.
-Kompany: top op zijn positie vind ik, nog steeds maar 22
-tom de sutter en legear van anderlecht
-van den borre , maar die gaat zijn carriere verkloten.

Daarnaast hebben we ook 2geneutraliseerde met de camargo cµvan standard en tchite van santander
Mpenza en Sonck tel ik niet mee want die zijn al over de 30
ardiesken

Berichtdoor ardiesken » do 14 jan 2010, 00:41

Jovanovic wint meer dan terecht de gouden schoen, hij toonde meermaals Europees zijn klasse wel en Boussoufa niet!
Lukaku wint niet en dat is maar goed ook, voor dat manneke gaat beginnen zweven.

Soit, JOva is volgend jaar te zien in de champions league bij Ac milan, Liverpool of Valencia
zenit, stuttgart,everton, psv en olympiakos vind hij gewoonweg te min

Heel raar mannetje met een eigen stijl van de engelse taal en interviews(zie youtube) maar een O'zo onvoorspelbare technisch talent.
Deze zomer is hij te zien op het WK, met Servie
ardiesken

Berichtdoor ardiesken » zo 17 jan 2010, 18:54

Witsel pakt weer rood tegen Anderlecht....
Lukaku blijft indruk maken...nieuwe Drogba?
ardiesken

Berichtdoor ardiesken » do 11 maart 2010, 03:04

Lekkerder sfeertje dan de Kuip vind ik toch!

Franstalig Vlaanderen-le standard

http://www.youtube.com/watch?v=4A1raxNryvg

http://www.youtube.com/watch?v=11GkIMQX ... re=related
ardiesken

Berichtdoor K03N » ma 29 maart 2010, 19:10

Van Wijk krijgt schorsing maar hoeft geen duel van Roeselare te missen
Maandag, 29 maart 2010 om 17:48 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Dennis van Wijk zal de promotie- degradatiewedstrijden van zijn elftal Roeselare gewoon vanaf de bank kunnen bekijken. De trainer werd door de Belgische voetbalbond geschorst voor de week van 31 maart tot en met 6 april, maar dan speelt Roeselare geen duels. De voormalig oefenmeester van Willem II moet wel een boete betalen van 200 euro.

Van Wijk kreeg de straf opgelegd omdat hij in het bekerduel met Cercle Brugge naar de tribune werd verwezen door arbiter Johan Verbist. Omdat Roeselare als vijftiende en laatste eindigde in de competitie hoeft het pas over enkele weken play-offs te spelen tegen tweedeklassers en dus mist de trainer geen duel.
Voor Roeselare is het zaak om die play-offs te winnen, anders komt er na vijf jaar een einde aan het verblijf in de hoogste Belgische divisie. In de competitie verloor Roeselare uiteindelijk de strijd met Lokeren op basis van doelsaldo. Voor Van Wijk is het zijn tweede periode bij de Belgische hekkensluiter, nadat hij tussen 2003 en 2006 al trainer was bij Roeselare.

Wat een mop :schater:
K03N

Berichtdoor pjottr » ma 29 maart 2010, 19:26

in belgie gebeuren wel vaker van die dingen.
de bond daar is nog veel corrupter als hier,
en daar doen ze niet hun best om het subtiel te brengen.
pjottr

Berichtdoor necnmgn » ma 29 maart 2010, 20:13

Zou 1 van de Mechelse vrienden de Belgische play-offs kunnen uitleggen? Hoe komen de clubs in de hoogste play-offs aan het aantal punten bijvoorbeeld? Verder is het toch juist dat de winnaar van de 2e play-offs tegen de nummer 6 van de eerste speelt voor een europees ticket? Alvast bedankt!
necnmgn

Berichtdoor jackameland » di 30 maart 2010, 00:23

necnmgn schreef:Zou 1 van de Mechelse vrienden de Belgische play-offs kunnen uitleggen? Hoe komen de clubs in de hoogste play-offs aan het aantal punten bijvoorbeeld? Verder is het toch juist dat de winnaar van de 2e play-offs tegen de nummer 6 van de eerste speelt voor een europees ticket? Alvast bedankt!

De clubs mochten de helft van het aantal behaalde punten in de competitie meenemen, afgrond naar boven. 39 Punten wordt dus 20. (een NEC vriend)
Ameland waddendiamant
jackameland

Berichtdoor Pol » di 30 maart 2010, 10:26

jackameland schreef:
necnmgn schreef:Zou 1 van de Mechelse vrienden de Belgische play-offs kunnen uitleggen? Hoe komen de clubs in de hoogste play-offs aan het aantal punten bijvoorbeeld? Verder is het toch juist dat de winnaar van de 2e play-offs tegen de nummer 6 van de eerste speelt voor een europees ticket? Alvast bedankt!

De clubs mochten de helft van het aantal behaalde punten in de competitie meenemen, afgrond naar boven. 39 Punten wordt dus 20. (een NEC vriend)

Dat klopt. Dat geldt voor play offs 1, die van de hoogste zes clubs. De eerste drie spelen uiteindelijk Europees, de nummer vier speelt tegen de winnaar van play offs 2 om het laatste Europese ticket. Play offs 2 bestaat uit de nummers 7-14 die in twee poules ingedeeld zijn die op nul beginnen. De winnaars van de poules spelen tegen elkaar om het tegen de nummer vier op te mogen nemen voor het laatste Europese ticket. In theorie speelt de nr 14 van de reguliere eindrangschikking straks Europees.

Ik dacht dat we heel wat gezien hadden met de splitsing van de Schotse competitie en ons play off systeem van een paar jaar terug, maar deze competitie opzet slaat alles. Ben wel benieuwd wat de Belgen er van vinden.
www.detrouwehonden.nl
Pol

Berichtdoor GiD » wo 31 maart 2010, 14:48

Pol schreef:
jackameland schreef:

Dat klopt. Dat geldt voor play offs 1, die van de hoogste zes clubs. De eerste drie spelen uiteindelijk Europees, de nummer vier speelt tegen de winnaar van play offs 2 om het laatste Europese ticket. Play offs 2 bestaat uit de nummers 7-14 die in twee poules ingedeeld zijn die op nul beginnen. De winnaars van de poules spelen tegen elkaar om het tegen de nummer vier op te mogen nemen voor het laatste Europese ticket. In theorie speelt de nr 14 van de reguliere eindrangschikking straks Europees.

Ik dacht dat we heel wat gezien hadden met de splitsing van de Schotse competitie en ons play off systeem van een paar jaar terug, maar deze competitie opzet slaat alles. Ben wel benieuwd wat de Belgen er van vinden.

Dit systeem trekt op niks, weeral iets dat ze gevonden hebben om het verschil tussen de rijke en de 'arme' clubs te vergroten.
Voor PO2 is er totaal geen media-aandacht (wat normaal is), aangezien de wedstrijden van beide PO's tezamen worden afgewerkt.
De PO2 is te belachelijk voor woorden. Het maakt niet uit of je 7de of 14de was, iedereen start terug vanaf 0 (de reguliere competitie is dus totaal overbodig voor clubs als KVM). En stel dat je je poule wint, moet je winnen van de andere poulewinnaar van PO2, om vervolgens te winnen van de 4de van PO1 om zo in de 3de voorronde van de Europaleague hoogstwaarschijnlijk te spelen tegen de bekerwinnaar van één of ander oostblok-land. Zéér aantrekkelijk :redface:
Gelukkig wordt het systeem nu al afgestraft door de toeschouwersaantallen (zelfs in de PO1). En dit is door clubs als Anderlecht, Standard... wat moet dat geven als Westerlo, Lokeren e.d. thuis spelen? Voor 1000 man?
GiD

Berichtdoor chica » do 15 apr 2010, 16:23

"The second I stop the sleep catches up and I'm breathless "
chica

Berichtdoor Don Corleone » do 15 apr 2010, 16:25

Advocaat stapt per direct op bij België
Dick Advocaat is niet langer bondscoach van België. De oefenmeester heeft zijn contract bij de voetbalbond per direct verbroken. Dat laat de KBVB donderdag weten.

De Belgische voetbalbond laat weten verrast te zijn door het besluit van Advocaat. De bond wil vooralsnog niet reageren op het nieuws. Eerst wil zij alle ins en outs te horen krijgen. De KBVB meldt wel dat het zich beraadt op eventuele stappen.

het was nooit een gelukkig huwelijk.
"I'll Give Him An Offer He Can't Refuse"
Don Corleone

Berichtdoor Demtsjenko » do 15 apr 2010, 16:34

slappe zak die advocaat... bah... kiest voor het criminele russische geld... bah.. bah... en nog eens bah...
Demtsjenko

Berichtdoor GlennNEC » do 15 apr 2010, 16:42

mschr schreef:

Hazard is dan anders toch een geweldige voetballer. En als Nuytinck beter is dan van Buyten eet ik een bezemsteel op. Overigens heeft haar niks te maken met voetbalkwaliteiten. :zzz:
GlennNEC

Berichtdoor mschr » do 15 apr 2010, 17:02

Don Corleone schreef:het was nooit een gelukkig huwelijk.

Adelaar, Van Hanegem, Atteveld zijn nog vrij.
mschr

Berichtdoor tweety » do 15 apr 2010, 17:08

Advocaat , laffe zak :pukeface: ontslag nemen voor die goed en wel begonnen is
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
tweety

Berichtdoor SamSam » do 15 apr 2010, 17:20

mschr schreef:

Wat heb jij toch met haar van voetballers? :jestera: Ook al bij Eagles.
- Chuck Norris counted to infinity - twice.
SamSam

Berichtdoor Forlán » do 15 apr 2010, 17:29

Ik heb plaatsvervangende schaamte wat betreft Advocaat... :redface:

Die vent heeft toch al genoeg verdient?
Forlán

Berichtdoor necnmgn » do 15 apr 2010, 17:44

Forlán schreef:Ik heb plaatsvervangende schaamte wat betreft Advocaat... :redface:

Die vent heeft toch al genoeg verdient?

:withstupid: Plaatsvervangende schaamte is goed uitgedrukt... Echt triest dit. Dick zet zichzelf wel lekker te kijk
necnmgn

Berichtdoor pjottr » do 15 apr 2010, 18:46

wat een kansloze actie dit zeg :td:
pjottr

Berichtdoor K03N » do 15 apr 2010, 18:52

:withstupid: wat heeft hij daar eigenlijk gedaan in Belgie? Eerst ondertussen nog doodleuk trainer worden van AZ en nu dit nog flikken... denk niet dat hij geliefd is bij de belgen.
K03N

VorigeVolgende

Keer terug naar Voetbal Algemeen